somina tua sequere tu sola finem decernis omne fieri potest

torsdag 8 mars 2012

bakslag



Snön kom tillbaka, tror inte det har varit så här mycket snö som det är nu på hela året ( över 1 dec) jaja, jag hänger inte läpp så värst mycket, har ju suttit inne hela dagen men ska alldeles snart knyta på mig skorna för en raskpromenad med inslag av löpning. ha ha det lät nästan som en meny

Har skrivit klart hemtentan idag, recko fort, en och en halv dag bara! Det är bra, hur resultatet blir, får jag väl se om några veckor. hade GÄRNA vilja fått tillbaka hemtentan vi skrev för några veckor sen, för att se hur lärarna rättar, om de förstår mitt språk, om jag gjort rätt med referensernas alla jäkla regler. etc! ja allt skulle jag vilja se. Jag har iallafall åtstadkommit bra resultat hitills, GODKÄND läkmedelsräkning på första försöket denna gång, så jävla gött att jag kan det! det är igentligen inte svårt, jag har nog bara haft lite otur och missflyt tidigare. kanske har jag vaknat på fel sida alla andra gånger jag skrivit denna tenta. A=B x C och jada jada behövs inte traggls med förrens termin 6 och slutexeminationstentan, det är king!

ooooch så fick jag VG på ortopedi & bukens sjukdomar, Wihu! men det var ju ett tag sen och här verkar jag inte uppdatera med inlägg mer än en gång i månaden, skärpning!

har skrivit ut alla papper inför kommande veckors praktik på oropeden här på CSK i Karlstad, det ska bli riktigt kul, intressant, spännande och nervöst JA!

en lång lista på latinska ord som används på oropeden ska jag försöka lära mig, säkert inget måste, men iallafall en liten stjärna i kanten. Orden fanns med i välkomstbrevet så nå hake finns det ju

Mål har jag också skrivit inför VFU:n som sedan kommer att delas upp i delmål för varje dag.

det enda som fattas nu är en liten loggbok :) men det fixar jag nog senare idag.

Trivs riktigt bra på skolan, och det är skönt att ha något ställe att gå till, än att bara sitta hemma. trevliga bra lärare, och bäst av allt Marie& Terran!

Världens goaste och sötaste lilla Isa har också kommit hem till byn. en livlig busig och supersöt liten tös, där det inte ska sparas på krutet, nix! på bilden har hon förövrigt ätit kvälls fil :) Så go


Nej, ner i tvättstugan och på med en maskin och ut och röra på fläsket :)

LOVE L


Inga kommentarer: