somina tua sequere tu sola finem decernis omne fieri potest

fredag 17 februari 2012

oreda, helg och vårkänslor

Fan vilken dålig underhållning jag har i min blogg. sista inlägget den 2 januari liksom. Det har ju hänt lite sen dess, skulle man kunna säga.
det är ju rättså skönt att skriva av sig ibland och dela med sig av sina minnen och erfarenheter, men det har konstigt nog varit fullt upp med det bästa, inte minst skolan trots att jag endå läser på halvfart? det börjar iallafall lugna ner sig lite, har inte varit så tjockt att göra i rena skolarbeten och tentor, det har mest varit funderingar kring tillgodoräknande, CSN och annat sånt roligt, men det har också löst sig väldigt bra, så jag klagar inte. Trivs väldigt bra på skolan, fina klasskompisar ett litet(stort) hjärta till fina Theres och Marie som jag har lärt känna. Kul att träffa folk, samtidigt som man kan kombinera att sitta hemma och plugga, är ju inte direkt ovan vid det, den där disciplinen infinner sig ganska snabbt när jag sätter mig i matsalsrummet så det är nemas problemas och det är gött, haha!
har iallafall hunnit skriva en salstenta, hemtenta och på tisdag är det dags för min älskade läkemedelsräknings tenta, kan inte beskriva med ord vilken kärlek jag känner till den. Äsch, skam den som ger sig, det är bara att bita i det sura och bara nöta nöta nöta! för ett å tre sitter den och den känslan är oslagbar. Det är den absolut skönaste känslan jag någonsin fått ifrån högskolan Dalarna, ett GODKÄNT resultat i läkemedelsräkningen.

livet traskar på rättså skapligt om dagarna, och jag gillart! njuter.. känns som vår i luften, fast massa snö på marken.. längtar efter vårjackan, ballerina skor och bara lalla runt!
Åkte på en rejäl förkylning också för några veckor sen och fick dödskänslor efter en temp på 37,5 hel löjligt men det känns som jag ska dö av bara någon extra grad i temp. Trodde aldrig att jag skulle bli som vanligt och kunna spralla runt och skratta men det vände :) Har bara mig själv att skylla eftersom jag va ute och sprang intervaller med mini (miiiiiiiiini) ont/obehag i halsen, och efter några timmar kändes det som att jag skulle hosta upp lungorna, så det tipsar jag starkt att avstå ifrån. Har väl själv vetat det, men tänkte att man kanske inte blir så sjuk. Så från och med nu(då) blir det ingen ansträngning med minsta lilla tecken på sjukdom.

har lämnat blod idag också, känns alltid lika bra i hjärtat att göra en god gärning, och så bestämde jag mig för att testa att lämna plasma varannan vecka också, eftersom jag fick beröm över mina kärl :)

Nu ska jag sätta mig lite med läkemedelsräkning och sen far vi mot Hällefors för att umgås med familj&vänner, jag och Patrik <3

ha en toppenfin helg!

Love L

Inga kommentarer: