somina tua sequere tu sola finem decernis omne fieri potest

tisdag 20 december 2011

rött hår och läkemedelstenta fixad



Idag slog alla rekord av skolglädje. Denna läkemedelsräkning som kräver 10/10 rätt har följt mig under snart ett års tid, och Det kändes verkligen inte säkert när jag skrev den den 15 december uppe i Falun. Vaknade runt sex-tiden på fredagsmorgonen och tänkte, happ där rök den chansen för då slog det mig att jag räknat fel på ett tal, bara sådär, mycket märkligt men det är väl nåt som river upp en inombords att aldrig klara denna tenta.. har gått i en ond cirkel under hel förra vinter, våren, sommaren, hösten och nu äntligen under vintern SATT DEN efter det 8:e försöket, och jag lovar att han i väggen innanför hörde mitt glädjeskrik i morse och Patrik blev nog lomhörd som jag skrek i örat på när jag läse mailet för första gången att jag äntligen var godkänd.

Jag vet inte hur jag ska beskriva känslan, men en tung sten föll från bröstet. och det känns underbart att ha 90 högskolepoäng vilket betyder Godkänt i alla hitills lästa kurser på högskolan Dalarna, bra utgång inför skolbytet i Januari.
och jag slipper traggla med räkningen varje månad, vilken befrielse!


Ja och så är jag numera rödhårig också, håret börjar ta stryk efter två avfärgningar, två blekningar, en omgång med brun grundfärg, samt blekning av slingor, rödfärg och blekning av slingor på 4 dagar.. och givetvis blev min blonda breda slinga LJUSRÖD när jag sköljde ur hårfärgen, fyför fan.. i med en askblond ton tror jag det får bli imorgon, och så lär jag klippa frissan som jag har tänkt eftersom jag har färgat därefter..
och väl när man krånglat och donat med håret och Patrik valde den röda hårfärgen( för 150:-) dessutom och när han kommer hem efter jobbet, färgat och klart så tycker han färgen blev för ljus. Men jag blev nöjd och det är huvudsaken för håret sitter på mitt huvud :)



Nu ska jag kolla om våra torkade apelsinskivor är torra i ugnen någon gång!



Tjipptjillivipp

PUSS L

Inga kommentarer: