somina tua sequere tu sola finem decernis omne fieri potest

fredag 11 mars 2011

FREDAG och lycka

tog mig en välförtjänt sovmorgon till 08.37 idag, skööönt att få sova ut. Blir tidiga mornar här i dalarna, är uppe och tjytter fem på morgonen. Har lite morgonbestyr för mig, då mår jag som allra bäst

trodde att jag skulle hinna fortsätta skriva lite på omvårdnadsprocessen, men där hade jag fel ;P igår klarade jag FASS testet och fick även reda på att jag klarat tentan i Basal omvårdnad också, just nu känns det riktigt bra, att hänga med tåget..bara positivt inför framtiden och min absoluta önskan just nu att få komma in i karlstad ocg ha med mig godkända betyg dit. Nu gäller det, inga Underkända resultat resten av terminen. Två sketna småkurser kvar ska fasiken inte få mig att falla, NEJ!

Har precis pratat med min kontaktlärare från skolan om min praktik. Både bra och dåligt. Sämre kan det inte bli iallafall än praktiken i Linde som sög så förbannat hårt, med en helt värdelös handledare som va helt inkompetent!
har iallafall fått en annan uppfattning om min SSK. handledare som jag inte längre ser som förebild, utan som en skräck! jag vet precis hur jag ska bli!
ska inte förbli sjuksköterska, bara i grunden och sedan bli barnmorska, fick min uppenbarelse i tisdags när jag kika på "en unge i minuten" helt underbart jobb! jag vet vad jag ska bli, inte direkt ett unikt yrkesval men ack så jag brinner!

Nu väntar damsugning i bunkern, och städa upp lite, packa väskan, åka till OK och köpa nya torkarblad till den blå älsklingen så jag ser något och slipper sitta som en mupp för att se vägen, VIKTIGT ;D

Sen ett mindre trevligt besök på Tiskens vårdcentral här i Falun, äsch det går nog bra..
Seeeeeeeeeen åker jag hem till H:et för att jag har en helt underbar pojkvän som saknar mig och jag saknar han, så får lite cash för att jag kommer hem, bensin i tanken( är fattig som en kyrkrötta) sen imorgon bär det av mot Borlänge igen för att jobba kvällen med min favvo personal ( inte min handledare)
Ska mysa och njuta till fullo ikväll med världens bästa kille, äta lite gott, dra på en film och bara va. Oslagbart!

Ha en underbar kväll alla vänner!
Puss Loveli

Inga kommentarer: