somina tua sequere tu sola finem decernis omne fieri potest

lördag 13 november 2010

glace au four


var en riktig fullträff som min älskade syster gjorde ikväll, till veckan måste jag nog ut på ett par tre stycken löprundor efter allt smaskigt mina smaklökar har fått känna på idag, men det va så jäkla skönt i torsdags när jag tog en runda, inge ont i benhinnorna och det är A och O, iallafall för mig. känns inge kul när man kommer tillbaka och bena och fötterna är som två köttklubber, eller vatthinker som saknar känsel, så jäkla irri så jag nästan blir o tjuta, hur som helst bjöd jag på fika på jobbet, tycker det är roligt att göra något nytt som får en riktig MMMMMhmmm upplevelse, något utöver det vanliga. Slog på stort och gjorde en äppelkaka/paj med kola&nöttäcke som var en 10 poängare, tro mig! mmmm ljudet bedövade öronen, kul att de gillar det man slänger ihop..

dagen som väntar, innehåller nervsystemet och patrulljobb, så skönt och träffa lite folk, får se hur många hjärnceller jag har kvar klockan tio imorgonkväll, spännande!
En liten resumé av veckan så kan man säga att jag är djupt imponerad hur våran kropp är uppbyggd och hur den fungerar. OH MY, den är helt outstanding samtidigt som man sätter värde på friskhet, att man inte har en enda sjukdom, förutom sällskapssjuka när så jäkla mycket kan gå fel? Ett stort inre försvar och skydd, men det behövs ett yttre också, förutom huden. Något stadigt att luta oss mot i motvind. Något jag verkligen ser fram emot är fosterutvecklingen och graviditet som jag brinner för. Från ett litet ägg som befruktas av en spermie så skapar vi liv. Nå säg det är helt otroligt och vad många föräldrar som får helt friska barn i jämförelse med sjuka. Drömde i natt att jag skulle ha barn och barnet skulle få en slående underbar pappa, helt underbar dröm och vad jag ville drömma vidare när jag vakande, du vet somna om och fortsätta, här snackar vi dröm, har dessutom gått och tänkt hela dagen på vad mysigt det skulle vara med en liten pysmys inne i magen, en riktig gravidmage(alt. gravidkropp) och fina hjärtbilder tack vare den här drömmen, verkar inte vilja tänka på något annat heller. Den dagen, kommer bli den största lyckodagen eller lyckoperioden i ens liv,på något sätt kom jag nära de känslorna inatt och idag. på tiden. Whatever, kroppen är amazing och det är det här som gör att man vill fortsätta, lära sig mer.

Elin&jag sitter på hennes rum o nattsuddar, så gött, sånt får man göra på helgerna, höhö, vi spelar varsin låt på sporify, haha en salig blandning vill jag lova.
Nu kör vi your arms feel like home, hur underbar är inte den och hur fin är inte den?

Vill ge en stor kram till alla underbara vänner, ni har en speciell plats.

Inga kommentarer: