somina tua sequere tu sola finem decernis omne fieri potest

söndag 24 oktober 2010

get up go out

av en liten favoritlåt för tillfället, nickelback-this afternoon
sånt gillar jag.
Raise yor glass med pink är tusan ine fyskam heller

Min helg har bestått av plugg. Tentaångesten kommer och går och jag vet så väl att det är nu det gäller. ca tio dagar kvar och då är det bara att ge järnet och läsa, läsa, läsa så man har kontroll den 5 nov. Första högskoletentamen känns spännande och såklart en gnutta nervöst..
Man lägger alltid fokus på vad man inte har gjort, istället för att titta på vad man igentligen har gjort dessa 7 veckor.. insåg idag att det var en hel del, jag kan nog kalla det hästjobb och man blir glad och lite stolt över sig själv faktiskt, att man faktiskt har fått mycket gjort och att de första uppgifterna inte är helt bortblåsta. sen är det mycket som inte är oklart. mycket går åt att fundera på vad som är viktigt, och vad som skulle kunna tänka sig inkludera kursmålen. det står ju inte direkt på detaljnivå. Men man lär sig så småning om.

Tiden går så otroligt fort, kändes som att det va igår vi snurra runt på högskolan och blev medlemmar i allting och fyllde i kort hit och dit, snart redan 15 hp avverkade och snart drar anatomi&fysiologi kursen igång så vi får något rejält att bita och brottas med över jul. Hoppas man iallafall har lite gratis med usk utbildningen. vi läste ju trotsallt hela kroppen och hur det fungerar, men inte på cellnivå alla gånger. så såklart blir det en hel del djupdykningar, men principen tror jag nog man förstår och det känns lite skönt.
En bra grupp med otroligt fina människor är värt guld när man läser på distans! och det är precis vad det är; en guldgrupp !!
och helt otroligt bra att ha EJ att diskutera, bolla och skratta med.
Stor bautakram till dig!

På fredag slår vi på stort med lokalfest på örjansgården med galet mycket dans, skratt och jävligt snygg maskeradoutfit! kommer bli så jäkla great och är tokladdad, ungefär som ett duracellbatteri, bara går och går, Härligheter!

har precis avnjutit en tokgod fruktsallad med massa goda frukter, är heeelt såld. Satsumas är en favorit den här årstiden, kalla mig Citrusexpert! har även suttit klistrad framför ensam mamma och gud vad jag blir käääääääääääär! vilket larvigt program men stanigatan hur en blir, ha ha!
Nu ska jag ta och bädda ner mig och kika lite på plattskärmen och så småningom slå igen de gröna, ha en fantastisk vecka alla goa vänner, för det ska jag ha, helt klart!

Puss&kram loveli

1 kommentar:

Karin sa...

Hörru Citruseperten, nu har jag hittat hit...Kalla mig oxå citrusexpert...;)