somina tua sequere tu sola finem decernis omne fieri potest

lördag 27 februari 2010

kortvasan 2010

Då var det slut på det roliga!, men för den här gången. nu är det bara att ladda&träna inför nästan, tjejvättern 12 juni!
gårdagens lopp gick riktigt bra, gick i mål på en tid av 2:51:33 vilket jag är nöjd med i efterhand med tanke på att jag inte åkt skidor sen jag va 12 år och har tränat inför detta i ca 7 veckor och åkt 25 mil innan, så jag är jävligt nöjd! huvudmålet var ändå under 3 h och det fixade jag. Var trött bara efter någon kilometer och jag såg hur klockan bara tickade iväg och det var folk i spåret som gjorde mig trött, psykiskt trött som blev till det fysiska. det blev lite luckor sedan och man behövde inte inte åka i alla andras takt, utan i sin egen och då gick det bättre och lite fortare. Sportdrycken gjorde susen igår, ooooh my vilken ny människa man blir efter 3-4 muggar sportdryck o blåbärssoppa..det blev verkligen en kick!
Målet i Mora var otroligt efterlängtat, efter de sista 4 km väntade jag bara på målet. skyltarna kom jävligt glest där ett tag, väntade på 3 km, 2 km, 1 km!!!

tankarna för att åka ett vasalopp fanns definitivt INTE :D


Idag är jag glad och stolt!

Puss
L

Inga kommentarer: